MARMARİS KENT KONSEYİ, BURDUR'U KEŞFETTİ: TARİHİ VE KÜLTÜREL ZENGİNLİKLERİYLE BÜYÜLENDİLER!

Marmaris Kent Konseyi, düzenlediği kültür gezileri çerçevesinde Burdur'u ziyaret etti.

27 Eylül 2023 Çarşamba günü Burdur’da konaklayan Marmaris Kent Konseyi, müze ve ören yerlerini gezdi.

Marmaris Kent Konseyi üyeleri, Burdur Müzesi, Sagalassos Antik Kenti, Kybra Antik Kenti gibi önemli tarihi ve kültürel yerlerin yanı sıra kent merkezinide ziyaret ederek şehri daha yakından tanıma fırsatı buldu. Kültür gezisine, Marmaris Kent Konseyi üyesi ve Kalimerhaba Derneği Yetkilisi Umur Özlüer, Ankara Anadolu Medeniyetleri Müzesi Emekli Müdürü Arkeolog Melih Arslan’ında aralarında bulunduğu gezi grubuna, Burdur Müzesi gezisinde Burdur Müzesi Müdürü eşlik ederek bilgiler verdi.

Marmaris Kent Konseyi Başkanı Ufuk Beytekin, Burdur'un güzelliklerine dikkat çekti. Burdur şehir merkezini gezip gördüklerini, birçok değeri dinleyerek ve gözlemleyerek keşfettiklerini belirten Beytekin; ‘’Marmaris Kent Konseyi olarak ayda bir antik kentlere geziler düzenliyoruz. Bu gezilerde Anadolu medeniyetleri müzesi emekli müdürü Melih Arslan hocamız bize rehberlik ediyor. Arkeoloji ile ilgili biriktirdiği bilgileri bu geziler esnasında bizimle paylaşıyor böylece gezilerimiz daha da nitelikli hale geliyor. Kendisinin önerisiyle bu ayki gezimizi Kibyra, Sagalossos ve Burdur müzesi olarak planladık. İki antik kentimizde mutlaka ama mutlaka görülmesi gereken niteliklere sahip. Bu gezimizde Burdur Müzesi Müdürü Murat Kaleağasıoğlu anlatımları ile gezdik. Verdiği bilgiler ışığında müzede bulunan eserlere hayran kaldık. Kendisine çok teşekkür ediyoruz.

‘’BURDUR HEP HAFIZALARIMIZDA KALACAK’’

Burdur şehir merkezini de dolaşma fırsatımız oldu, çok güzel bir kent. Birçok değere sahip olduğunu hem dinleyerek hem gezerek gördük. Bu gezimizde Burdur Belediye Başkanı sayın Ali Orkun Ercengiz ve Burdur Kent Konseyi başkanı Orhan Akın ve yürütme kurulu üyeleri ile de bir araya geldik. Bize karşı göstermiş oldukları misafirperverlik için çok çok teşekkür ediyoruz. Burdur hep hafızalarımızda kalacak. Umarım daha uzun süreli Burdur gezileri yapmaya imkânımız olur ve kent konseyleri arasında ortak etkinlik yapma imkânları oluşur.’’ İfadelerini kullandı.

Marmaris Kent Konseyi üyesi ve Kalimerhaba Derneği Yetkilisi Umut Özlüer, gerçekleştirilen Marmaris Kent Konseyi Kültür Gezisi'nde edindiği deneyimleri, izlenimlerini Çağdaş Burdur Gazetesi İnternet Haber Sitesi Muhabirimiz Melisa Adınısever’e anlattı. 27 Eylül 2023 tarihinde 27 kişi olarak çıktıkları Kültür Gezisinde, ilk olarak Kibyra Antik Kenti’ni gezdiklerini ifade eden Özlüer, yaklaşık 405 hektar alana yayılmış kalıntılara sahip olan Kibyra Antik Kenti’ni gezerken o dönemde yaşamış gibi hissettiğini, hayranlıkla gezdiklerini söyledi. Kibyra Antik Kenti’nde bulunan Medusa Mozaiği, Seramik Atölyeleri, Roma Hamamı, Su yolları, Meclis Binası, Müzik Evi ve Hipodromu gördüklerinde şaşkınlık içinde olduklarını ve bu muhteşem tarih karşısında adeta büyülendiklerini, Türkiye’nin en önemli müzeleri arasında beşinci sırada bulunan Burdur Müzesi’ni de Burdur’a yolu düşen herkesin gezmesini, tarihi zenginliği görmesini isteyen Umur Özlüer Sagalassos Antik Kenti ve İnsuyu Mağarasına ilişkin düşüncelerini de paylaştı; ‘’ 2019 yılında YKB Beyoğlu Sanat Galerisinde izlediğim sergiden bu yana belleğimde Efes ile eşleştirdiğim Sagalassos kenti eserlerini burada görmek beni son derece heyecanlandırdı Antik Kent Sagalassos gezisini düşlemekten doğru dürüst uyuyamadım bile. Bana göre Sagalassos sadece bir kent değil Anadolu belleğinin eşsiz bir hazinesidir. Sagalossos sonrası 50 yıl önce geldiğim, girişinde yarasaların sarktığı içerisinde renk dünyanızı açan göllerin bulunduğu, sarkıtlarında doğanın heykeltıraşlığının konuştuğu İnsuyu Mağarasına geldik. İnsuyu Mağarasından içeri girdim ve hayal kırıklığı ile çıktım. Göllerin tamamı kurumuş, Dilek Havuzu, Dilek Çukuruna dönmüş, yarasalar da gitmiş.’’ Sözlerine yer verdi.

Gezi sonrası verilen serbest alanda kenti dolaşma fırsatı bulan Gezi grubu, Burdur’un meşhur ceviz ezmesini çok beğendiklerini, Burdur esnafından alışveriş yaptıklarını dile getirdi. Konuya ilişkin Özlüer;

‘’HASRET KALDIĞIMIZ SAF ANADOLU İNSANI KONUKSEVERLİĞİNİ, İÇTEN SICAKLIĞINI BİZE YAŞATAN BURDUR ESNAFINDAN ALIŞ VERİŞ YAPTIK’’

Müze gezisi sonrası verilen serbest zamanda kenti dolaşma fırsatını yakaladık. Uzun zamandır hasret kaldığımız saf Anadolu insanı konukseverliğini, içten sıcaklığını bize yaşatan Burdur esnafından alış veriş yaptık, ceviz ezmesinin tadına doyamadık’’ dedi.

27 Eylül 2023 Çarşamba günü Burdur’da konaklayan Marmaris Kent Konseyi’ne Burdur Kent Konseyi Başkanı Orhan Akın tarafından yemek ikram edildi. Yemeğe Burdur Belediye Başkanı Ali Orkun Ercengiz’de davet edildi. Ercengiz, gelen misafirlere eşlik ederek tanışma fırsatı buldu.

Mesleği Eczacılık olan Burdur Belediye Başkanı olan Ali Orkun Ercengiz “Ben de Marmarisli sayılırım” diyerek başladığı konuşmasında Marmaris Defne Eczanesinde iki yıl çalıştığını belirterek gelen Marmaris Kent Konseyi üyeleriyle keyifli dakikalara imza attı.

Marmaris Kent Konseyi üyesi ve Kalimerhaba Derneği Yetkilisi Umut Özlüer, gezi sonrasında 40 yıl sürecek yeni dostluklar edindiğini söyleyerek; ‘’Burdur Belediye Başkanı Ali Orkun Ercengiz’i Marmaris’te ağırlamak üzere, onlara Marmaris Balı armağanlarını vererek ağız tadı ile Marmaris’te buluşmak üzere ayrıldık.Gün sonunda ise Burdur Belediyesi’nin sanat işliklerini ziyaret ettikten sonra uğradığımız, yol üstündeki Salda Gölü ziyaretimizle iki günlük Burdur gezimizi noktaladık. Bu gezide 40 yıllık dostlarımız vardı ama gezi sonunda 40 yıl sürecek yeni dostluklar edindik. Emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler.’’ Dedi.