CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN: “SON 21 YILDA BURDUR’A 60 MİLYAR LİRANIN ÜZERİNDE YATIRIM YAPTIK”

Burdur Cumhuriyet Meydanında konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan: “Biz sadece işimize bakıyoruz. İşimize odaklanıyoruz. Hizmet ve eser siyasetimizi devam ettirmenin yollarını arıyoruz. Bu anlayışla son 21 yılda Burdur’a 60 milyar liranın üzerinde yatırım yaptık.” dedi.

Yapılan yatırımları kalem kalem Burdurlularla paylaşan Cumhurbaşkanı Erdoğan: “Eğitimde 1462 adet yeni derslik inşa ettik. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’ni şehrimize kazandırdık. Gençlik ve Spor’da 9 bin 172 kişi kapasiteli yükseköğrenim yurt binaları açtık. 31 spor tesisi yaptık. Burdurlu ihtiyaç sahibi vatandaşlarımıza, şehit yakınlarımıza, yaşlılarımıza, engellilerimize 1,5 milyar liralık kaynak aktardık. Sağlıkta 475 yataklı Burdur Devlet Hastanesi başta olmak üzere toplamda 1150 yataklı 10 hastane dahil 37 sağlık tesisini hizmete açtık, 5 sağlık tesisinin yapımı sürüyor. TOKİ vasıtası ile 4 bin 691 konutu tamamlayıp hak sahiplerine teslim ettik. 276 konutun yapımına devam ediyoruz. Bu güne kadar riskli 8 bin 175 yapıyı dönüştürdük. İktidara geldiğimizde il sınırları içerisinde 1 adet atık su arıtma tesisi ile belediye nüfusunun yüzde 5’ine hizmet verilirken bugün 7 adet atık su arıtma tesisi ile belediye nüfusunun yüzde 90’ına hizmet veriyoruz. Burdur’daki 3 millet bahçesi projemizden birisini yaptık. Birinin yapımına, birinin de proje çalışmalarına devam ediyoruz. Ulaştırmada şehrimizde 45 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 267 kilometreye çıkardık. Kocaaliler ve Bucak köprülü kavşaklarını tamamladık. Burdur, Tefenni, Çavdır, Antalya, Korkuteli, Söğüt, Burdur, Isparta, Taşkapı, Ağlasun ve Gölhisar Çameli yollarının yapımına devam ediyoruz. Bucak çevre yolunun ihalesini 28 Mart’ta yapıyoruz. Burdur-Gümüşgün arasındaki mevcut demir yolu hattını yenileyerek iyileştirdik. Hızlı Tren Hattı Projesi tamamlandığında Burdur, ülkemiz Hızlı Tren ağına bağlanmış olacak. Afyon-Denizli-Isparta-Burdur Demiryolunu modernize ettik. Burdur’a 17 baraj, 2 gölet 2 içme suyu tesisi inşa ettik, 4 barajın yapımına devam ediyoruz. İnşa ettiğimiz 37 sulama tesisi ile 297 bin dekar zirai araziyi sulamaya açtık. Yapacağımız yeni tesislerle 29 bin 19 dekar zirai araziyi daha sulanmaya açacağız. Tamamladığımız isale hattı ile Burdur’un acil içme suyu içme suyu ihtiyacını Gökpınar mevkiindeki kaynaktan karşıladık. Uzun vadeli içme suyu ihtiyacını ise Karamusa kaynaklarından temin edeceğiz. Burdurlu çiftçilerimize 19 milyar lira tutarında tarımsal hibe desteği verdik. Burdur’a 1 Organize Sanayi Bölgesi, 1 Araştırma Geliştirme Merkezi ve 1 Teknopark kurduk. İstihdamı desteklemek için Burdurlu işverenlerimize 720 milyon lira prim teşviki verdik. Enerjide Burdur, Ağlasun, Bucak, Çavdır, Gölhisar, Karamanlı, Kızılkaya, Tefenni, Yeşilova ve Yusufça’ya doğalgaz arzını sağladık. Önümüzdeki dönemde de Çeltikçi’ye doğalgaz arzını sağlayacağız. İçinde 700 yıllık UIu Cami’nin, Saden Hatipoğlu Camii’nin, Bucak’taki Susuz Han’ın ve merkezde Hoca Bali Hamamı’nın da olduğu toplam 32 ata yadigârı eserimizi restore ettik.” dedi.

ERDOĞAN “BURDUR’U ŞU CHP ZİHNİYETİNDEN KURTARALIM”

Diğer iller gibi Burdur’u 31 Mart Pazar akşamı özellikle izleyeceğinin altını çizen Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan: “Artık bu Burdur’u şu CHP zihniyetinden kurtaralım. Tamam.. İnşallah 31 Mart’tan sonra Burdur’a yerel yönetimlerle işbirliği içinde çok daha fazlasını ekleyeceğim. İl ve ilçe belediye başkan adaylarımızı ben sizlere emanet ediyorum. Adaylarımıza sahip çıkacaksınız değil mi? Sizlerin de adaylarımıza çok güçlü destek vereceğinize inanıyoruz.” diye konuştu.